donderdag 27 oktober 2016

Aquariumliedjes

Tijdens het muzisch moment "klassiek in de klas" maakten de leerlingen een strofe van 4 regels op de beginmelodie van het nummer Aquarium van Camille Saint-Saens.
Klik op de foto van de componist om het nummer nog eens te beluisteren.
Hieronder kan je de creatieve strofen van de leerlingen van 6A lezen:



Spring jij mee in onze boot?
Zonder zwembroek, maar zo bloot!
Maar ik trek mijn zwembroek aan.
En ons lied is nu gedaan.

Zie je daar die groene slang?
Het maakt iedereen heel bang.
Hoor je daar dat zacht gesis?
Wedden dat het water is?

Zie je daar die mooie vis?
Ze gaat zondag naar de mis.
Als een meermin in de zee.
Kom je nu dan met ons mee?

Water dat is heel gezond.
Ik drink het via mijn mond.
Langs mijn slokdarm naar mijn maag,
lekker langzaam, lekker traag!

Heb jij ook al een pistool?
Neem het dan maar mee naar school.
Dan doen we er water in.
Dat is goed voor verfrissing!

Sierlijk zwemmen als een vis.
Weet je wel hoe leuk dat is?
In het water is het fris.
Kouder dan die warme ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten